ما رو دنبال کن!
استفاده غیر تجاری
رنگ خود را انتخاب کنید

محمد عبدو

سفر به چابهار یکی از برنامه های تفریحی من بود که سرانجام امسال عملی شد. بعد از خستگی های حاصل از کار، تصمیم گرفتم سفری به مناطق جنوبی کشورمان داشته باشم، به همین منظور همراه با یکی از دوستانم تور چابهار را انتخاب کردیم. صبح 4 شنبه راهی فرودگاه مهرآباد شدیم و به راه افتادیم. وقتی رسیدیم در هتل لیپار اقامت پیدا کردیم و پس از کمی استراحت، برای گشت و گذار درون شهر اقدام کردیم. موزه محلی چابهار نخستین مکان مورد بازدید ما بود. این موزه جذابیت های زیادی نظیر: صنایع دستی زیبا، لباس های محلی، ظروف آجری و سکه های قدیمی داشت که من رو مسحور خودش کرد. روز دوم سفر به چابهار به مسجد جامع دزک که یکی از مهم ترین بناهای استان سیستان و بلوچستان به شمار می رود، رفتیم. معماری ساده و در عین حال بنای محکم این مسجد توجه بسیاری از گردشگران تور چابهار را به خود جلب کرده است. مقصد دوم ما روستایی بکر به نام منطقه ناشناخته درک بود. این روستا در فاصله 170 کیلومتری از غرب شهرستان چابهار واقع شده و آرامشی وصف ناپذیر را القا می کند. صبح روز سوم سفر به چابهار به تنها دریاچه صورتی ایران رفتیم. این دریاچه در واقع تالابی به نام لیپار است که به دلیل وجود برخی باکتری ها به این رنگ درآمده است. بعد از دریاچه به سمت شرق شهرستان به راه افتادیم تا یکی از جاذبه های خارق العاده این شهر به نام کوه های مریخی چابهار را از نزدیک تماشا کنیم. بعد از صرف شام در یکی از رستوران های محلی، برای استراحت به هتل بازگشتیم.